कार्यालयमा व्यवस्थापन सूचना प्रणाली(MIS)को आवश्यकता र महत्व
परिचय\परिभाषा
"A management information system is a system designed to provide information to managers, hence it is a mechanism for managing the communication process in an organization" - Griffin
व्यवस्थापकका लागि निर्णय गर्दा आवश्यक पर्ने सूचनाहरू एकीकृत र परिस्कृत रुपमा एकै थलोबाट उपलब्ध गराउने पद्दतीलाई नै व्यवस्थापन सूचना प्रणाली भनिन्छ । यो व्यवस्थापकहरूलाई निर्णय गर्न सहयोग गर्ने एक प्रणाली पनि हो ।
खास महत्व ८ "स"
१. सु-स्पष्ट सूचना
२.सस्तो सुचना
३. सजिलो
४. सरल
५.शंका गर्नु नपर्ने
६. समायबद्ध
७. समरुपता
Management Information System
Marketing Department Personnel Department Production Depart Financial Depart
Types: Centralised
Decentralised
यसमा :
. प्राप्त तथ्याङ्कलाई सूचनामा रुपान्तरण गरिन्छ ।
. सूचनालाई व्यवस्थित रुपमा राखिन्छ ।
. सूचनामा सबै Manager को सहजै पहुँच कायम गरिन्छ ।
. Timely, costlessness, quality, quantity र सूचना प्राप्तिमा सुनिश्चितता कायम गरिन्छ । MIS को प्रयोग निर्णय निर्माणमा गरिन्छ ।
MIS कसका लागि किन ?
उच्च व्यवस्थापनका लागिः– नीति निर्माण, समन्वय, योजना, अनुगमनका लागि उपयोगी
– मध्य तहको व्यवस्थापनका लागिः– प्रतिवेदन, समन्वयको लागि उपयोगि
– तल्लो तहको व्यवस्थापनका लागिः– दैनिक प्रशासन, व्यवस्थापन, उत्प्रेरणा, समन्वय, सुपरीवेक्षण आदिका लागि ।
MIS को फाइदाः–
– निर्णयकर्तालाई निर्णयमा सहज,
– योजना नीति निर्माण गर्ने आधार हुन्छ,
– आवश्यकता र समस्या पहिचान गर्न सरल,
– ताजा र विश्वासिलो सूचनाको स्रोत प्राप्त हुने,
– नियमित र समयवद्ध सूचना प्राप्त हुने,
बेफाइदा
. गोपनीयताको समस्या आउन सक्ने,
. सुरुवातमा अलि खर्चिलो,
. कुशल Manpower बिना सम्भव नहुने,
. बढी सावधानी अपनाउनु पर्ने,
. कुनै एक unit मा आएको गडबडीले पूरा संरचनामा नै असर गर्छ ।
MIS तयार गर्ने Process को बारेमा लेख्नुहोस् ।
MIS तयार गर्ने Process
1. System Planning
2. System Design
3. System Implementation
4. System Evaluation
नेपालमा MIS प्रयोगको अवस्था ?
o RMIS
o PIS
o GIS
o TMIS (Teacher personnel information system)
o Web sites
PPIS = Project, performance, Information, System, + PMIS poverty monitoring information system. आदि यसका उदाहरण हुन् । भर्खर मात्र कम्प्युटरीकृत हुँदै गरेको नेपालको सार्वजनिक प्रशासनमा यतिको सुरुवातलाई राम्रै मान्न सकिन्छ ।
चुनौतीहरू :
. परम्परागत प्रणालीमा भर गर्नु ।
. कर्मचारी अक्षमता नै चुनौती बनेको छ ।
. Info Base Decision गर्ने Culture नै छैन ।
. नेपालको भूगोल ।
. कमजोर आर्थिक क्षमता ।
प्रभावकारी MIS निर्माणका लागि पूर्वाधारहरू :
. Computer & Networking
. दक्ष जनशक्ति विकास
. कानुनी मान्यता
. उच्च निकायको प्रतिवद्धता
. विश्वास सिर्जना
. तयारी सूचना प्रयोगको संस्कार
. Data Base
. Info based culture को विकास
. Info Based Decision गर्ने प्रणालीको विकास
. कार्य संस्कृतिको विकास
व्यवस्थापन सूचना प्रणाली स्थापना गर्ने विधि :
. १. योजना निर्माण (planning) कस्तो सूचना प्रणाली तर्जुमा गर्ने हो ? योजना बनाउनु पर्छ ।
. २. खाका निर्माण (Design) कुन विधि कसरी अपनाउने बारे ।
. ३. कार्यान्वयन (Implementation) : यसमा साधन खरिद, सूचना संकलन, विश्लेषण, तयारी गरिन्छ
. ४. मूल्याङ्कन (System Evaluation) लक्ष्य अनुसार कार्य भएको वा नभएको बारेमा ।
"A management information system is a system designed to provide information to managers, hence it is a mechanism for managing the communication process in an organization" - Griffin
व्यवस्थापकका लागि निर्णय गर्दा आवश्यक पर्ने सूचनाहरू एकीकृत र परिस्कृत रुपमा एकै थलोबाट उपलब्ध गराउने पद्दतीलाई नै व्यवस्थापन सूचना प्रणाली भनिन्छ । यो व्यवस्थापकहरूलाई निर्णय गर्न सहयोग गर्ने एक प्रणाली पनि हो ।
खास महत्व ८ "स"
१. सु-स्पष्ट सूचना
२.सस्तो सुचना
३. सजिलो
४. सरल
५.शंका गर्नु नपर्ने
६. समायबद्ध
७. समरुपता
Management Information System
Marketing Department Personnel Department Production Depart Financial Depart
Types: Centralised
Decentralised
यसमा :
. प्राप्त तथ्याङ्कलाई सूचनामा रुपान्तरण गरिन्छ ।
. सूचनालाई व्यवस्थित रुपमा राखिन्छ ।
. सूचनामा सबै Manager को सहजै पहुँच कायम गरिन्छ ।
. Timely, costlessness, quality, quantity र सूचना प्राप्तिमा सुनिश्चितता कायम गरिन्छ । MIS को प्रयोग निर्णय निर्माणमा गरिन्छ ।
MIS कसका लागि किन ?
उच्च व्यवस्थापनका लागिः– नीति निर्माण, समन्वय, योजना, अनुगमनका लागि उपयोगी
– मध्य तहको व्यवस्थापनका लागिः– प्रतिवेदन, समन्वयको लागि उपयोगि
– तल्लो तहको व्यवस्थापनका लागिः– दैनिक प्रशासन, व्यवस्थापन, उत्प्रेरणा, समन्वय, सुपरीवेक्षण आदिका लागि ।
MIS को फाइदाः–
– निर्णयकर्तालाई निर्णयमा सहज,
– योजना नीति निर्माण गर्ने आधार हुन्छ,
– आवश्यकता र समस्या पहिचान गर्न सरल,
– ताजा र विश्वासिलो सूचनाको स्रोत प्राप्त हुने,
– नियमित र समयवद्ध सूचना प्राप्त हुने,
बेफाइदा
. गोपनीयताको समस्या आउन सक्ने,
. सुरुवातमा अलि खर्चिलो,
. कुशल Manpower बिना सम्भव नहुने,
. बढी सावधानी अपनाउनु पर्ने,
. कुनै एक unit मा आएको गडबडीले पूरा संरचनामा नै असर गर्छ ।
MIS तयार गर्ने Process को बारेमा लेख्नुहोस् ।
MIS तयार गर्ने Process
1. System Planning
2. System Design
3. System Implementation
4. System Evaluation
नेपालमा MIS प्रयोगको अवस्था ?
- केन्द्रीय तथ्याङ्क विभाग (Center Bureau of statistics-CBS)
ले
पहिले
देखि
नै
पु-याई रहेको सेवा नेपाल सरकारको समग्र व्यवस्थापनको हकमा MIS कै रुप हो । (तर कतिपय विद्वानहरू कम्प्यूटर प्रविधि विनाको MIS हुने मा सहमत छैनन् ।)
- आधुनिक रुपमा
o RMIS
o PIS
o GIS
o TMIS (Teacher personnel information system)
o Web sites
PPIS = Project, performance, Information, System, + PMIS poverty monitoring information system. आदि यसका उदाहरण हुन् । भर्खर मात्र कम्प्युटरीकृत हुँदै गरेको नेपालको सार्वजनिक प्रशासनमा यतिको सुरुवातलाई राम्रै मान्न सकिन्छ ।
चुनौतीहरू :
. परम्परागत प्रणालीमा भर गर्नु ।
. कर्मचारी अक्षमता नै चुनौती बनेको छ ।
. Info Base Decision गर्ने Culture नै छैन ।
. नेपालको भूगोल ।
. कमजोर आर्थिक क्षमता ।
प्रभावकारी MIS निर्माणका लागि पूर्वाधारहरू :
. Computer & Networking
. दक्ष जनशक्ति विकास
. कानुनी मान्यता
. उच्च निकायको प्रतिवद्धता
. विश्वास सिर्जना
. तयारी सूचना प्रयोगको संस्कार
. Data Base
. Info based culture को विकास
. Info Based Decision गर्ने प्रणालीको विकास
. कार्य संस्कृतिको विकास
व्यवस्थापन सूचना प्रणाली स्थापना गर्ने विधि :
. १. योजना निर्माण (planning) कस्तो सूचना प्रणाली तर्जुमा गर्ने हो ? योजना बनाउनु पर्छ ।
. २. खाका निर्माण (Design) कुन विधि कसरी अपनाउने बारे ।
. ३. कार्यान्वयन (Implementation) : यसमा साधन खरिद, सूचना संकलन, विश्लेषण, तयारी गरिन्छ
. ४. मूल्याङ्कन (System Evaluation) लक्ष्य अनुसार कार्य भएको वा नभएको बारेमा ।
Comments
Post a Comment